ဒီတပတ္ ျမန္မာ့မ်က္ေမွာက္ေရးရာ အစီအစဥ္မွာ LGBT လို႔ေခၚတဲ႔ လိင္စိတ္သေဘာသဘာဝ ကြဲျပားသူေတြကို အစဥ္အလာအားျဖင့္ ျမန္မာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ခြဲျခားဆက္ဆံခဲ့ၾကပါတယ္။ လူအခြင့္အေရးကို အထူးဦးစားေပးေျပာဆိုလာၾကတဲ့ ဒီကေန႔ေခတ္ကမာၻႀကီးမွာ တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြဆိုရင္ လိင္တူခ်င္း ထိမ္းျမားလက္ထပ္ခြင့္ကိုေတာင္ တရားဥပေဒနဲ႔ ျပဌာန္းခြင့္ျပဳထားၾကၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေကာ သူအေပၚ တရားဥပေဒအရ လူမႈေရးအရ တန္းတူထား ဆက္ဆံၾကပါသလား။ သူကိုယ္တိုင္ လိင္စိတ္သဘာဝ ကြဲျပားသူတဦးျဖစ္တယ္လို႔ လူသိ႐ွင္ၾကား ေဖၚထုတ္ၿပီး လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္႐ွားသူ Equality Myanmar ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းနဲ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာတုိ႔ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ထားပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဒီေန႔ ေဆြးေႏြးခ်င္တာကေတာ့ တရားဥပေဒနဲ႔ ျပဳျပင္လို႔မရႏိုင္တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရး ဆံုးရႈံးမႈေတြ၊ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရိွတဲ့ LBTQ ေတြရဲ ႔ အေၾကာင္းလည္း ပါဝင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စကားမစပ္ LBTQ ေတြကို ျမန္မာလို တခြန္းထဲ လြယ္လြယ္ကူကူ ျဖစ္ေအာင္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေျပာလို႔ ျဖစ္ႏုိင္ပါလဲ။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ လိင္စိတ္သေဘာသဘာဝ ကြဲျပားသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အဲဒီ လိင္စိတ္ သေဘာသဘာဝ ကြဲျပားသူမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီလူေတြကိုေတာ့ တရားဥပေဒအရ ခြဲျခားထားတာေတာ့ မရိွဘူး ထင္ပါတယ္။ တရားဥပေဒအရေနာ္ ပထမဦးဆံုးက။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ဥပေဒအရ ခြဲျခားထားတာ မရိွေပမယ့္ ရာဇဝတ္မႈအျဖစ္ သတ္မွတ္တာေတာ့ ပုဒ္မ ၃၇၇ ကေတာ့ ရိွပါတယ္။ ဒါကေတာ့ လိင္စိတ္ကြဲျပားသူမ်ား မဟုတ္ဘဲ၊ သဘာဝမဟုတ္ေသာ ဓမၼတာမဟုတ္ေသာ လိင္ဆက္ဆံသူမ်ားကို ရာဇဝတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတဲ့အတြက္ LGBT က အဲဒီေအာက္မွာ အက်ဳံးဝင္မယ့္သေဘာမ်ဳိးေတာ့ ရိွတယ္။ ဒါကေတာ့ ရာဇာတ္ႀကီးပုဒ္မ နံပတ္ ၃၇၇ က ျပႆနာရိွႏိုင္ေသာ အပိုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီကိစၥက တိုင္းတန္သူမရိွရင္ အေရးယူႏိုင္သလား။ လူတေယာက္ကို အတင္းစစ္ေဆးၿပီးေတာ့ အေရးယူႏိုင္သလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ သက္ေသအေထာက္အထားနဲ႔ တစံုတရာ တိုင္းၾကားမွဳရိွမွ အေရးယူႏိုင္တဲ့ ကိစၥမ်ဳိးလား။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ တိုင္းၾကားမႈရိွမွ အေရးယူႏိုင္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တခါတေလၾကရင္ ဒီဥပေဒကို ျပဌာန္းထားတဲ့ေနရာမွာ တိတိက်က် မရိွတဲ့အတြက္ ….
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ လိင္စိတ္ကြဲျပားသူေတြ တန္းတူအခြင့္အေရး ရရိွဖို႔အတြက္ ဥပေဒအေၾကာင္းအရာ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီဥပေဒကို ျပင္ဆင္ဖုိ႔လိုတာေပါ့။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဒါကေတာ့ ရာဇဝတ္မႈအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာအပိုဒ္ကို ရာဇဝတ္မႈ မဟုတ္ေသာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ လုိအပ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီဥပေဒက လူ႔အခြင့္အေရးအရ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ဦးသေဘာတူဆႏၵ၊ အသက္လည္းျပည့္ၿပီသားသူေတြအေနနဲ႔ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ဘက္အျဖစ္၊ ခ်စ္သူအျဖစ္ ေနထိုင္ခြင့္ကို ထိခိုက္တဲ့သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္တယ္။ ဒါက အခြင့္အေရးအရ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရိွရင္ အဲဒီအခ်က္ပါ။ ဒီလိုမ်ဳိး သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က အသက္အရြယ္လည္း ေရာက္ၿပီသား၊ ႏွစ္ဦးသေဘာတူဆႏၵ ျဖစ္တဲ့ကိစၥတခုကို ဝင္ေရာက္ၿပီးေတာ့ စြက္ဖက္ျခင္း မျဖစ္သင့္ဘူး။ အဲဒါကေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး ရႈေထာင့္ကေန ေျပာမယ္ဆို ေျပာလို႔ရတဲ့အခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဥပေဒအေၾကာင္းအရအျပင္ လူမႈေရးအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံလူထုအသိုင္းအဝိုင္းက ဒီကိစၥကို ဘယ္ေလာက္လက္ခံၾကပါလဲ။ အဲဒါကို ျပဳျပင္ႏိုင္တဲ့နည္းရိွလား။ ဘယ္လို ျပဳျပင္သင့္လဲဆိုတာကို ဆက္ၿပီးေတာ့ ေမးခ်င္ပါတယ္။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ဥပေဒအရ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာ ဥပေဒ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းေျပာင္း၊ ျမန္မာျပည္သူလူထုၾကားထဲမွာ လိင္စိတ္သေဘာသဘာဝ ကြဲျပားသူမ်ားကို မွားယြင္းစြာ ျမင္ေနတဲ့ ႏိွမ့္ခ်မႈေတြ၊ မုန္းတီးမႈေတြ၊ အသိအမွတ္မျပဳမႈေတြကေတာ့ ေျပာင္းဖို႔ေတာ္ေတာ္ခက္ေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဥပေဒထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္က စာအုပ္ထဲမွာ ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူေတြရဲ ႔ ႏွလံုးသားနဲ႔ လူေတြရဲ ႔ရင္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆေတြက ဘာသာေရးေတြလိုမ်ဳိး၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာမ်ဳိး၊ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ ႔ မိရိုးဖလာသြန္သင္ဆံုးမခ်က္ေတြမ်ဳိးနဲ႔ စြဲၿမဲေနၾကတယ္။ အဲဒီကိစၥကို လူေတြက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ခက္ခဲေနၾကတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒီဟာကို အမွန္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ ဥပေဒ ေျပာင္းလဲတာက စာအုပ္ေျပာင္းတာ လြယ္ကူေပမယ့္၊ လူေတြရဲ ႔ အသိစိတ္ဓါတ္နဲ႔ မွားယြင္းေနတဲ့ စိတ္ထားပိုင္းဆိုင္ရာ ခံယူခ်က္ေတြ ေျပာင္းဖိုိ႔အတြက္က ဥပေဒေျပာင္းတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ခက္မယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အဲဒီလိုေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ အားထုတ္မႈေကာ ဘယ္ေလာက္ရိွပါသလဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အသိပညာၾကြယ္ဝတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ပရိသတ္အေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈရိွတဲ့ စာေရးဆရာေတြ၊ အႏုပညာသမားေတြက လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ လုပ္လို႔ရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အႏုပညာပိုင္းကိုေျပာရင္ တခ်ဳိ ႔ရုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းတို႔ဘာတို႔မွာ ဒီလို လိင္စိတ္သေဘာသဘာဝ ေျပာင္းလဲတဲ့လူေတြကို ဟာသအျဖစ္နဲ႔ ခ်ဳိးႏိွမ္ထားတယ္ ဇာတ္ေကာင္္စရိုက္မ်ဳိးနဲ႔ ေဖာ္ျပၾကတာရိွတယ္။ အခုေကာ အဲဒါေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔ လုပ္ၾကတာကို ေတြ႔ရပါသလား။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ဒီလိုမ်ဳိး အေနအထားေတြ ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ နည္းလမ္းႏွစ္ခုနဲ႔ ေျပာင္းလဲပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လိင္သေဘာသဘာဝ ေျပာင္းလဲသူကိုယ္တိုင္က ဒီလိုမ်ဳိး သံုးသပ္ခ်က္ေတြ မဟုတ္ဘူး၊ ပံုစံသတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ၊ အေတြးအျမင္ပိုင္းဆိုင္ရာ စြမ္းရည္ျမွင့္တင္ေပးတဲ့အပိုင္း၊ ဒါေတြကို သူတုိ႔ကိုယ္တိုင္ အစဥ္အလာေဟာင္းေတြကို ခ်ဳိးေဖာက္ၿပီးေတာ့ ပံုစံခြက္ကို ဆန္႔က်င္ႏိုင္မႈတခု ရိွပါတယ္။ ေနာက္ထပ္တခုကေတာ့ တျခားလူေတြရဲ ႔အျမင္ ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ ပညာေပးမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ သတင္းမီဒီယာေတြ၊ ေဆြးေႏြးပြဲေတြနဲ႔ ဒါေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထိုးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုနေျပာသလိုပါပဲ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ အႏုပညာက႑က မွန္ကန္တဲ့ သတင္းစကားေတြ မပါဘဲနဲ႔ ဒီလိုမ်ဳိး လိင္စိတ္ကြဲျပားသူေတြအေပၚ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆျဖစ္ေအာင္၊ အုတ္ျမစ္ေတြ ခိုင္မာေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ရိွေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လူထုက အႏုပညာကိုၾကည့္တယ္။ ၾကည့္တဲ့အခါမွာ လူထုရဲ ႔ ခံစားခ်က္ေတြမပါဘဲနဲ႔ လူေတြရဲ ႔ ဦးေႏွာက္ထဲကို မွားယြင္းစြာနဲ႔ ဝင္သြားႏုိင္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြ၊ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြ၊ လိင္သေဘာသဘာဝ ကြဲျပားတဲ့သူေတြကို ဟာသလိုမ်ဳိး၊ အၾကမ္းဖက္သလိုမ်ဳိး၊ လူေတြနဲ႔ မတူညီေသာထူးျခားသူမ်ားအျဖစ္ ပံုေဖာ္ေနတဲ့အရာေတြ ရိွေနတယ္။ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ တားျမစ္ဖို႔အတြက္ ရုပ္ရွင္အစည္းအရံုး၊ ဂီတအစည္းအရံုးတို႔နဲ႔ တခ်ဳိ ႔ေနရာေတြမွာ တားျမစ္ဖုိ႔လုပ္ေပမယ့္ ဒါႀကီးကို ပေပ်ာက္သြားေအာင္ လုပ္လို႔မရဘူး။ ထုတ္လုပ္သူေတြ၊ ဖန္တီးသူေတြကိုယ္တိုင္က ဒီလိုမ်ဳိးကိစၥမ်ဳိးနဲ႔ ေငြရေအာင္ လုပ္စားမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြ ရိွေနတယ္။ မွားယြင္းတဲ့ အယူအဆေတြ ေျပာင္းလဲဖို႔အတြက္ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ အျမင္မေျပာင္းႏုိင္တဲ့ကိစၥေတြက အဟန္႔အတားေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခုက ဒီလူေတြဟာ လိင္စိတ္ကြဲျပားတဲ့ သေဘာသဘာဝ ရိွတယ္ဆိုတာကို ျမန္မာေတြထဲမွာ တခ်ဳိ ႔ကေတာ့ အေပါင္းအသင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတယ္။ Nurture ေၾကာင့္၊ Nature ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ယူဆတဲ့ အယူအဆလည္း ရိွတယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒါကို ဘယ္လိုေျပာလိုပါလဲ။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ အခုအခ်ိန္အထိ ဘာေၾကာင့္ လိင္စိတ္ကြဲျပားမႈရိွလဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တိက်မွန္ကန္ေသာ သီအုိရီ မရိွေသးပါဘူး။ တခ်ဳိ ႔ကေတာ့ Nurture ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ ႔က ဟိုမုန္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ ႔ကေတာ့ အတိတ္ကံေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အမ်ဳိးမ်ဳိး ယူဆခ်က္ေတြနဲ႔ သက္ေသျပႏိုင္တဲ့အရာလဲ မရိွေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ ေျပာႏိုင္တာတခုက ဒီကိစၥက ေရာဂါေတာ့မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ေရာဂါလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကူးစက္တတ္တဲ့ေရာဂါလည္း မဟုတ္ဘူး။
ဒါေပမဲ့ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္လာတဲ့ကိစၥတခုကို က်ေနာ္တို႔က ျဖစ္လာတဲ့ပံုစံအတိုင္း လက္ခံဖုိ႔က ပိုအေရးႀကီးတယ္။ အေျဖရွာလို႔မရတဲ့ကိစၥ ဒီအရာက လူမႈေရးအရ၊ သိပၸံနည္းအရ အေျဖရွာလို႔မရတဲ့ ကိစၥကို အျငင္းပြားေနမယ့္အစား ျဖစ္လာတဲ့ကိစၥကို ပကတိအတုိင္း ရႈျမင္ၿပီးေတာ့ ဒါကို ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔က ပိုၿပီးအေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခုက ျမန္မာႏိုင္ငံက ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံလို႔ ခံယူထားတဲ့ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဗုဒၶဘာသာ တရားထဲမွာ က်ေနာ္ၾကားဖူးတာ ဒီလို လိင္စိတ္ကြဲျပားေနတဲ့ လူေတြဟာ ေယာက်္ားေတြကို ရဟန္းဝတ္ခြင့္မေပးဘူးလို႔ တားျမစ္ခ်က္ ရိွတယ္လို႔လည္း ၾကားဖူးပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာသာေရးအသိုင္းအဝိုင္းမွာ လက္ခံႏိုင္တဲ့၊ တိုးတက္တဲ့အျမင္ရိွတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ား ေတြ႔ရပါသလား။ အဲဒီအယူအဆေကာ ေတြ႔ရပါသလား။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ဗုဒၶကေန လိင္စိတ္ကြဲျပားသူမ်ားကို ရဟန္းခံဖို႔ ဝင္ခြင့္မရိွဘူးဆိုတဲ့ အယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဓိက (၂) မ်ဳိး ကြဲျပားေနပါတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ဒါက ကိုယ့္ရဲ ႔အဓိပၸယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ Interpretation ပိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္လုိ႔ထင္တယ္။ တခ်ဳိ ႔က ေယာက်ာ္မက်၊ မိန္းမမက်ေသာ လူမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ကေန ဝင္ခြင့္မေပးဘူးလို႔ ေျပာထားတယ္။ တခ်ဳိ ႔က ဒီလိုမ်ဳိး သိမ္ဝင္ဖို႔ေမးျမန္းတဲ့ ေယာက်္ားစစ္စစ္ျဖစ္ျခင္း အရာကေတာ့ အခုနေျပာတဲ့ လိင္စိတ္သေဘာသဘာဝ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ လူသားကဲသို႔ လူသားစစ္စစ္ျဖစ္ရဲ ႔လား။ ဖန္ဆင္ၿပီးေတာ့ လူေယာင္ဖန္ဆင္ၿပီးေတာ့ ဝတ္တာလား အဲဒီလိုပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ေမးတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ ႏွစ္မ်ဳိးေတာ့ ရိွေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တဲ့ကိစၥတခုက ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းဝတ္နည္းနဲ႔ က်င့္ႀကံၿပီးေတာ့ ဒီလုိမ်ဳိး သိကၡာပုဒ္ေတြ မခ်ဳိးေဖာက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဒီဟာမ်ဳိးကို လူသားအေနနဲ႔ ျမင္ေစခ်င္တယ္။ ၿပီးေတာ့ လိင္စိတ္ကြဲျပားမႈေပၚ အေျခခံၿပီးေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြကို အသိအမွတ္မျပဳသင့္ဘူးဆိုတဲ့ ေထာက္ျပခ်က္ေတြ ေျပာလာပါတယ္။ သံဃာေတာ္တခ်ဳိ ႔ကလည္း ဒီလိုဝိနည္းနဲ႔ ေဟာေျပာခ်က္ေတြကို ပံုေဖာ္ၿပီးေတာ့ ဒါတကယ္တမ္းဆိုရင္ အဲဒါမဟုတ္ဘူးဆိုတဲ့ ေရးသားေျပာဆိုခ်က္ေတြ ရိွလာပါၿပီ။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ေနာက္တခု စပ္စုခ်င္တာက ကိုေအာင္မ်ဳိးမင္းတို႔လို ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲက တေယာက္ေယာက္မ်ား ရဟန္းဝတ္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းဖူးပါသလား။ လက္ခံခဲ့တာ ရိွပါသလား။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ရိွပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သိမ္မတက္ခင္မွာ ေမးတဲ့ေမးခြန္းကိုေျဖေတာ့ ေယာက်္ားျဖစ္လာဆိုေတာ့ ေယာက်္ားျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ေျဖၾကားတဲ့သူေတြ ရိွတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ လိင္စိတ္မတူဘူးေျပာေျပာ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္က အမ်ဳိးသား ခႏၶာကိုယ္ပဲျဖစ္ေနေတာ့ ေယာက်္ားဆုိတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ကိုက္ေနပါတယ္။ ဒီဟာက ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ လိင္စိတ္ဆိုတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာနဲ႔ လိင္စိတ္ခံယူမႈအပိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အတြက္ ဒါမ်ဳိးနဲ႔ ေယာက်္ားလို႔ေျပာၿပီးေတာ့ ရဟန္းဝတ္ခဲ့တာေတြ၊ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီေတာ့ သာသနာေဘာင္ ဝင္ခဲ့တာေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္ဆံုးေမးခ်င္တာက ကိုေအာင္မ်ဳိးမင္း ျမန္မာျပည္ထဲဝင္ၿပီး ေဆာင္ရြက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ဒီလို လိင္စိတ္ကြဲျပားသူေတြရဲ ႔ အခြင့္အေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တိုးတက္မႈတစံုတရာ ေတြ႔လာရၿပီလို႔ ယူဆပါသလား။ ဘယ္အပိုင္းမွာ တိုးတက္လာပါလဲ။
ဦးေအာင္မ်ဳိးမင္း ။ ။ ဥပေဒပိုင္းဆိုင္ရာအရ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို တရားဝင္အဆံုးအထိ မေရာက္လာေသးေပမယ့္ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ၊ ႀကိဳးပမ္းမႈေတြ ရိွလာတယ္။ လိင္စိတ္ကြဲျပားသူေတြ အယူအဆနဲ႔ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရး လုပ္ေဆာင္သူေတြရဲ ႔ ဝိုင္းဝန္းပံ့ပိုးမႈေတြ၊ ေရွ ႔ေနေတြ ဥပေဒပညာရွင္ေတြရဲ ႔ ပံ့ပိုးမႈေတြ ဒါေတြအားေကာင္းလာပါတယ္။ လိင္စိတ္ကြဲျပားသူေတြနဲ႔ လိင္စိတ္ကြဲျပားသူ မဟုတ္ေသာသူေတြ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္မႈေတြ ရိွလာတယ္။ ဒါက ပထမတခ်က္ပါ။ ေနာက္တခုကေတာ့ လူထုၾကားထဲမွာ အသိျမင္ေျပာင္းလာမႈပါ။ တခ်ဳိ ႔ေသာမီဒီယာေတြ တီဗီသတင္းေတြမွာ သူတို႔ရဲ ႔အားမာန္ေတြ၊ သူတုိ႔ရဲ ႔ လုပ္ေဆာင္မႈေတြကို လူ႔အခြင့္အေရးရႈေထာင့္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့…ေတြ ေပၚလာၿပီးမွ က်ေနာ္တုိ႔ အရင္တုန္းက ဘယ္လိုမွမရိွခဲ့တဲ့ကိစၥေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ေနာက္ထပ္တခုက ကိုယ့္ရဲ ႔လိင္စိတ္ကို မဖံုးမကြယ္ ေျပာႏုိင္သူမ်ား ဌာနစံုမွာ ေပၚလာပါၿပီ။ အရင္တုန္းက ဒီလိုမ်ဳိး လူေတြကို မိတ္ကပ္၊ ဆံပင္၊ နတ္ကေတာ္စတဲ့ ေနရာေတြမွာ ရိွေနခဲ့ေပမယ့္ အခုဆိုရင္ NGO အသိုင္းအဝိုင္း၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီအသိုင္းအဝိုင္း၊ ထူးခၽြန္တဲ့ စီးပြားေရးအသိုင္းအဝုိင္းစတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းေတြမွာ လူသိရွင္ၾကား ေျပာလာတဲ့လူမ်ဳိးေတြ ရိွလာတာကို ဂုဏ္ယူစရာ ေတြ႔လာရပါၿပီ။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ (VOA)
စာႂကြင္း ။ ။ ပထမဆံုး စာပိုဒ္က ဦးေအာင္မ်ိဳးမင္းဆိုတဲ့ စာသားရယ္ ေအာက္ဆံုးက ဦးေက်ာ္ဇံသာ(VOA) ဆိုတဲ့စာသားမ်ားမွာ မူရင္း သတင္းစာမ်က္ႏွာျဖင့္ Links လုပ္ေပးထားပါေၾကာင္း
No comments:
Post a Comment