Monday, March 8, 2010

လိင္တူခ်စ္သူမ်ားလက္ထပ္ခြင့္ႏွင့္ ပက္သက္၍ ေမးျမန္းခန္္းအစီအစဥ္

လိင္တူခ်င္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္ကို ဥပေဒအရ အတည္ျပဳေပးဘုိ႔ဆုိတဲ့ ကိစၥဟာ အေမရိကန္၊ ျပည္နယ္အသီးသီးမွာ အျငင္းပြား၊ ေဆြးေႏြးေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခု ျဖစ္ပါ တယ္။ ေလာေလာဆယ္အားျဖင့္ ျပည္နယ္ငါးခုမွာ ဥပေဒျပဌာန္းၿပီး လိင္တူခ်င္းလက္ထပ္ထိမ္း ျမားခြင့္ကုိ အတည္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဝါရွင္တန္ၿမိဳ႕ေတာ္ေကာင္စီမွာ ဒီကိစၥကုိ ေဆြးေႏြး ေနၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာကို လူ႔အခြင့္အေရးကိစၥတရပ္အေနနဲ႔ တင္ျပျငင္းခံုေနတာ လည္း ရွိိေနတာမုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားေနသူတဦးလည္းျဖစ္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ လည္း လိင္တူစံုမက္သူ ေဂးတဦးအျဖစ္ အခြင့္အေရးတုိက္ပြဲဝင္ေနသူတဦးလည္း ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူ႔အခြင့္အေရးပညာေပးဌာနက ညႊန္ၾကားေရးမႈး ကုိေအာင္မ်ိဳးမင္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံ မွာ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္ေလာက္မ်ားပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးေျပာဆုိမႈေတြ ရွိ ေနၾကသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ားနားလည္မႈေတြ ရွိေနၾကသလဲဆုိတာကို ေမးျမန္းထားပါတယ္ ခင္ဗ်ား။

ဟုတ္ကဲ့။ ဒီအျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရးေၾကျငာစာတမ္းရဲ႕ အပုိဒ္ (၁၆)မွာဆုိရင္ အရြယ္ေရာက္တဲ့က်ား၊ မတုိင္းဟာ ဆႏၵသေဘာတူ လက္ထပ္ခြင့္ရွိတယ္ဆုိတာ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားၿပီးသားပါ။ အဲေတာ့ ဒါက လူ႔အခြင့္အေရးရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းတရပ္လည္း ျဖစ္တယ္။ လိင္တူခ်စ္တဲ့သူေတြဟာလည္း လူသားေတြဘဲ့ျဖစ္တယ္။ လူသားေတြရဲ႕ရရွိပုိင္ခြင့္ျဖစ္တဲ့ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္ကို ေတာင္းဆုိျခင္းက မွန္ကန္တဲ့ေတာင္းဆုိမႈတရပ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလိင္တူခ်စ္သူေတြရဲ႕အခြင့္အေရးကို က်ေနာ္တုိ႔ေျပာဆုိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔က သီးသန္႔အခြင့္အေရးကို ေတာင္းဆုိေနျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ တျခားသူေတြ ခံစားၿပီးေတာ့ လိင္တူ ခ်စ္သူေတြမုိ႔လုိ႔ ခံစားခြင့္မရရွိတဲ့ တန္းတူအခြင့္အေရးကို က်ေနာ္တုိ႔ေတာင္းဆုိေနတာ ျဖစ္ တယ္။ ဒါက က်ေနာ္တုိ႔ လူ႔အခြင့္အေရးရႈေထာင့္အေနနဲ႔ ေျပာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အထူးသျဖင့္ေပါ့ေနာ္။ ဘာသာေရးအရ အေတာ္ေလး အယူအဆ၊ အစြဲရွိတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ကေပါ့ေနာ္။ ျငင္းခ်က္ထုတ္တာက လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈဆုိတာက ေယာက္်ားနဲ႔ မိန္းမ အထူးသျဖင့္ မိသားစုအျဖစ္ မ်ိဳးဆက္ျပန္႔ပြားမယ့္ မိသားစုတခုအျဖစ္ ထူေထာင္တဲ့ အင္ မတန္ကို ျမင့္ျမတ္တဲ့ တသီးတသန္႔ျဖစ္တဲ့ အသိအမွတ္ျပဳမႈတရပ္အေနနဲ႔ ယူဆထားတယ္။ ဒါ ဟာ က်ားနဲ႔မအၾကားမွာဘဲ့ ရွိသင့္တဲ့ကိစၥတခုလုိ႔ ယူဆထားၾကတာ ရွိတယ္။ အဲေတာ့ ဒီကိစၥ ဟာ လိင္တူခ်င္းခ်စ္သူေတြနဲ႔ မဆုိင္ဘူးလုိ႔ သတ္မွတ္ထားတာ ရွိတယ္။ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူ ေတြအေနနဲ႔ လူသားအခြင့္အေရးအရ အတူေနတယ္။ အတူဆက္ဆံတယ္ဆိုတာ ျပႆနာမရွိ ဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈကုိ ဥပေဒေၾကာင္းအရ အသိအမွတ္ျပဳဘုိ႔ အဆင့္ အထိဆုိတာကေတာ့ မျဖစ္သင့္ဘူးဆုိၿပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္ေနတာေတြလည္း ရွိတယ္ေလ။ အဲဒါ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုိဘာလဲခင္ဗ်ား။

ဟုတ္ကဲ့။ အိမ္ေထာင္တခု ထူေထာင္ျခင္းက ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ဘဝႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဘဝႏွစ္ခုကို ေပါင္းစပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႔က ဒီကေလးကိစၥ၊ ရင္ေသြးကိစၥရုိးရုိးတခုက ဘဝႏွစ္ခုရဲ႕အစိတ္အပုိင္းတခုဘဲ့ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီအထဲမွာ က်ေနာ္တုိ႔ သူတုိ႔အေပၚမွာ သစၥာရွိမႈရယ္၊ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဒီလုိမိ်ဳး အျပန္အလွန္နားလည္မႈရယ္၊ ေနာက္တူညီၿပီးေတာ့ သာယာတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးတခု ထူေထာင္ျခင္းက ဒါဟာ အိမ္ယာထူ ေထာင္မႈအပုိင္းရဲ႕ တာဝန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိမ်ိဳး က်ေနာ္တုိ႔ ကိုယ့္ရဲ႕မ်ိဳးပြားတာေတြကို လုပ္ ေဆာင္ျခင္းမွာ တျခားသူေတြ လုပ္ေဆာင္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ မလုပ္ေဆာင္ဘူး။ ဒါကေတာ့ သ ဘာဝတရားအရ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ တျခားသူေတြ ေမြးလာတဲ့ကေလးနဲ႔အတူ ကုိယ့္ရဲ႕အိမ္ေထာင္ေရးကို သာသာယာယာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ ဒီလုိမ်ိဳးစံုတဲြေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီကိစၥက ပုိၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ ယံုၾကည္တယ္။ ဘယ္သူဘဲ့ ေမြးေမြး။ ေမြးလာတဲ့သူ၊ ကိုယ္နဲ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ရွိတဲ့သူေတြကို လူသားစိတ္ဓါတ္ အျပည့္အဝနဲ႔ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးႏုိင္ဘုိ႔ကသာ ပုိမိုအေရးႀကီးတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ္အေနနဲ႔က လူသားတေယာက္အေနနဲ႔ ေမြးလာကတည္းက ဟုိသူေမြးလာတဲ့ အေလ်ာက္ေပါ့ေနာ္။ ေယာက္်ားအျဖစ္နဲ႔ဘဲ့ ေမြးေမြး၊ မိန္းမအျဖစ္နဲ႔ဘဲ့ ေမြးေမြး၊ လိင္တူခ်စ္ တတ္တဲ့သူအျဖစ္နဲ႔ဘဲ့ ေမြးေမြး။ လူသားတေယာက္ရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြေတာ့ ရွိသင့္တာေပါ့ ေလ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီလုိ လိင္တူခ်င္းခ်စ္လုိ႔ အတူတူေနတဲ့အဆင့္ကေန ေက်ာ္လြန္ၿပီးေတာ့ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈကို ဥပေဒအရ အသိအမွတ္ျပဳတယ္ဆုိတဲ့အဆင့္က ဘာေတြမ်ား ပုိၿပီးေတာ့ ရႏုိင္မွာလဲခင္ဗ်ား။

က်ေနာ္တုိ႔ ပထမဦးဆံုး ပတ္ဝန္းက်င္က သူတုိ႔ကုိ လင္မယားအေနနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳ ျခင္းက လူသားတေယာက္အေနနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ က်ေနာ္တုိ႔ အေရွ႕ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ သိပ္မရွိပါဘူး။ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာ ဒီတရားဝင္လက္ထပ္ခြင့္ ျပဳၿပီး မွသာလွ်င္ သူ႔ရဲ႕ Partnership လုိ႔ေခၚတဲ့ လင္နဲ႔မယားအက်ိဳးခံစားခြင့္ေတြ ရရွိတယ္။ အေမြ ဆက္ခံခြင့္ေတြ ရရွိတယ္။ ၿပီးလုိ႔ရွိရင္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ အစုိးရေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ လူမႈဖူလံုေရး (welfare) ကိစၥေတြမွာ ခံစားခြင့္ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီလုိမ်ိဳးအေျခအေနေတြ မရလုိ႔ ရွိရင္ ဘယ္ေလာက္အထိဘဲ့ ေသတပန္သက္တဆံုးေပါင္းေပါင္း၊ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ႕အိမ္ ေထာင္ဘက္တေယာက္ ေသဆံုးသြားရင္ အဲဒီလူက ခံစားခြင့္မရရွိဘူး။ ေနာက္တခါ အဲလိုမ်ိဳး ပတ္ဝန္းက်င္မွာ သူတုိ႔ကို အသိအမွတ္မျပဳျခင္းက သူတုိ႔ကုိ လူသားအျဖစ္ အသိအမွတ္မျပဳခံရ တဲ့စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္လာတယ္။ အဲေတာ့ တရားဥပေဒအရသာမကဘဲနဲ႔ လူတေယာက္ရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာ ရွိရွိနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ကေန အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ ဒါေတြခံစားခြင့္ရရွိျခင္းက အခုနကေျပာတဲ့ က်ေနာ္ တုိ႔ အိမ္ယာထူေထာင္ခြင့္၊ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္ကုိ ေတာင္းဆုိျခင္းရဲ႕ အဓိကအခ်က္ဘဲ့။

အဲေတာ့ ဒီကိစၥမ်ိဳးေတြဟာ အထူးသျဖင့္ လိင္တူစံုမက္တဲ့သူေတြရဲ႕ လက္ထပ္ထိမ္းျမားခြင့္၊ အခြင့္အေရးဆုိတာေတြက၊ ေတာင္းဆုိမႈေတြဆုိတာေတြက ဒီမုိကေရစီဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံေတြ၊ ခ်မ္းသာေနတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာဘဲ့ လုပ္ေနတဲ့အလုပ္ေတြအျဖစ္ က်ေနာ္တုိ႔ ျမင္ေနရတယ္ေလ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဗမာႏုိင္ငံမွာေကာ ဒါမ်ိဳးကိစၥေတြကို ထုတ္ေဖာ္လာဘုိ႔၊ ျငင္းဆုိလာဘုိ႔၊ အခြင့္အေရး ေတာင္းဆုိလာဘုိ႔ အေနအထားေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိလဲခင္ဗ်ား။

က်ေနာ္တုိ႔ ဒီလုိႏုိင္ငံမွာေတာင္ လက္ထပ္ခြင့္ေတာင္းဆုိတဲ့ေနရာမွာ အတုိက္အခံေတြ၊ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလုိ႔ရွိရင္ က်ေနာ္တုိ႔လုိ ေရွးရုိးစြဲေတြအရမ္းမ်ားေနတဲ့ႏုိင္ငံေတြမွာ အေတာ္ေလး ဆုိးရြားမယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ပထမဦးဆံုး ၾကည့္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဥပေဒအရ ကိုယ္တုိင္ကုိက ရာဇဝတ္ပုဒ္မ (၃၇၇)ကုိယ္တုိင္က ဒီလိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြကို သဘာဝ မက်တဲ့ လိင္ဆက္ဆံမႈအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီးေတာ့ ေထာင္ဒဏ္အႏွစ္(၂၀)ကေန ေသဒဏ္အထိ ခ်မွတ္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ရွိတယ္။ ေနာက္က်ေနာ္တုိ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူ ေတြက သဘာဝမဟုတ္တဲ့၊ သဘာဝထက္လြန္ကဲတဲ့လူလုိ႔ သတ္မွတ္တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္က လက္မခံသင့္တဲ့လူေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္တဲ့အခါမွာ အခုနကေျပာတဲ့ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြ အခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ျပဳဘုိ႔မေျပာနဲ႔။ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူလုိ႔ ပြင့္ပြင့္လင္း လင္း မေျပာႏုိင္တဲ့ အေၾကာက္တရားေတြ ဖံုးလႊမ္းေနပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီလုိမ်ိဳးအေျခအေနမ်ိဳး မွာ က်ေနာ္တုိ႔ဘဝက ပုိၿပီးေတာ့ ဆုိးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ဒီလုိမ်ိဳးကိစၥေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာလာတဲ့ဥစၥာေတြ၊ ေနာက္တခါ ဒီဟာမ်ိဳးက က်ေနာ္တုိ႔ ရွိေနျခင္းကို အသိ အမွတ္ျပဳတဲ့ကိစၥေတြ၊ ဒါေတြကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေပၚလာပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ အခုနက ေျပာသလုိ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္လက္ထပ္ခြင့္ေနရာမ်ိဳး မေရာက္ေသးေပမယ့္ ကို္ယ့္ရဲ႕အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရးတရပ္ျဖစ္တဲ့ သူတုိ႔အေပၚမွာ ခြဲျခားဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ မလုပ္သင့္ဘူးဆုိတဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ အေတြးအေခၚေတြ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ လိင္တူခ်စ္သူေတြၾကားထဲမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထြန္းကားလာၿပီလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ကိုေအာင္မ်ိဳးမင္းက ဒီအသံုးအႏႈန္းေပါ့ေနာ္။ လိင္တူခ်စ္သူဆုိတဲ့အသံုးအႏႈန္းကို သံုးပါ တယ္။ ဗမာႏုိင္ငံမွာေတာ့ ဒီလိင္တူခ်စ္သူဆုိတဲ့ အသံုးအႏႈန္းက သိပ္ၿပီးေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ ျပန္႔ မသံုးေသးဘူးလုိ႔ ထင္တယ္ေလ။ ဥပမာအားျဖင့္ ဗန္းစကားအရေျပာလုိ႔ရွိရင္ အေျခာက္၊ ေယာက္်ားလ်ာ၊ မိန္းမလ်ာ၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လမ္းေဘးမွာ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဂန္းဒူး၊ ဘာညာဆုိၿပီး ေတာ့ သူတုိ႔ေျပာၾကတာေတြ ရွိတယ္မဟုတ္လား။ ဆုိေတာ့ အဲဒီအသံုးအႏႈန္းေတြ၊ အယူအဆ၊ အျမင္ေတြနဲ႔ေကာ ဘယ္လုိကြာျခားမႈေတြရွိလဲ။ ဒီလုိ အေနာက္နဲ႔ျမန္မာႏုိင္ငံအၾကားမွာေပါ့။

အေနာက္ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း သူတုိ႔အဂၤလိပ္စကားအရ သူတုိ႔ႏွိမ့္ခ်တဲ့စကားေတြ သူတုိ႔ ရွိိခဲ့ပါတယ္။ Faggot (Fag), Queer တုိ႔ ေခၚလုိ႔ရွိရင္ ေတာ္ရံုတန္ရံုနာတယ္။ ေခၚတဲ့သူက လည္း ဒါကို ခြဲျခားခ်င္တဲ့စိတ္၊ အထင္ေသးတဲ့စိတ္၊ ႏွိမ့္ခ်တဲ့စိတ္နဲ႔ေခၚတဲ့အတြက္ ဒီစကားလံုး ေတြ ေျပာင္းဘုိ႔အတြက္ လိင္တူခ်စ္သူကေန ေဂးလုိ႔ေခၚတဲ့စကားလံုးကို သူတုိ႔ဖာသာသူတုိ႔ ေျပာင္းၿပီးေတာ့ သံုးလာတယ္။ သံုးလာတာ တြင္က်ယ္လာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဒီေဂးဆုိတာ စကားလံုးဟာ လူေတြရဲ႕ၾကားထဲမွာ ပုိၿပီးေတာ့ အသံုးျဖစ္လာတယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ အခုနကလုိ ခြဲ ျခားဖိႏွိပ္တဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးမရွိေတာ့ဘူး။ လူေတြအကုန္လံုးကလည္း ဒါကိုေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ အေခၚခံလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဂးဆုိတဲ့စကားလံုးဟာ ပုိၿပီးေတာ့ ေခတ္စားလာတယ္။ က်ေနာ္ တုိ႔ျမန္မာျပည္မွာ ၾကည့္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အခုနက ေျပာတဲ့ အေျခာက္တုိ႔၊ ဂ်ီပုန္းတုိ႔၊ ဂန္ဒူးတုိ႔၊ မိန္းမလ်ာတုိ႔ ေခၚပါ။ ဒါေပမယ့္ ေခၚတဲ့ေနာက္မွာပါလာတဲ့ မေကာင္းတဲ့စိတ္၊ ေလွာင္ေျပာင္ လုိတဲ့စိတ္၊ ခြဲျခားတဲ့၊ အၾကမ္းဖက္လိုတဲ့စိတ္ေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီစကားလံုးေတြကို မႀကိဳက္ဘူး။ ဘယ္လိုအဓိပၸါယ္နဲ႔ေခၚေပမယ့္ အေခၚခံထိတဲ့သူကလည္း တကယ့္ကို အသဲနာ မတတ္ခံရတယ္။ ေခၚတဲ့သူကလည္း အႏုိင္ယူၿပီးေတာ့ အထင္ေသးတဲ့ပံုစံနဲ႔ေခၚတဲ့အတြက္ ေက်နပ္တယ္။ အဲဒီလိုမ်ိဳး စကားလံုးေတြရဲ႕အဓိပၸါယ္ေတြ ရွိတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီစကားလံုး ေတြအစားမွာ ဒီထက္ပုိမုိၿပီးေတာ့ လူေတြနားထဲမွာ လက္ခံသာတယ္။ ခြဲျခားမႈမရွိတဲ့အဓိပၸါယ္ မ်ိဳး ရွာတဲ့အခါမွာ ေတာ္ေတာ္ခက္ပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွစၿပီးေတာ့ လိင္တူခ်င္းစံုမက္သူေတြ၊ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တ့ဲသူလုိ႔ အဲလုိမ်ိဳး ေခၚေကာင္းေခၚဘုိ႔အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားတယ္။ ဒါေပ မယ့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔မရွိေသးတာေတာ့ မွန္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီစကားအတုိင္း အေမရိကန္ေတြသံုးေနတဲ့၊ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြ သံုးေနတဲ့ ေဂးဆုိတဲ့စကားလံုးကို ျမန္မာမႈ ျပဳသလုိ သံုးရင္ပိုေကာင္းမယ္ဆုိတဲ့ အႀကံျပဳခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ စကားလံုးက အဓိပၸါယ္မဟုတ္ပါဘူး။ စကားလံုးေနာက္ကြယ္မွာ ပါလာတဲ့အဓိပၸါယ္ေတြရယ္၊ သူတုိ႔ရဲ႕ခံယူ ခ်က္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔အေပၚထိခုိက္နစ္နာေစတဲ့အတြက္ အရင္တုန္းကလုိ ေျပာင္ေလွာင္ တဲ့စကားလံုးကုိ မသံုးေစခ်င္တာေတာ့ အမွန္ပါဘဲ့။

ကိုေအာင္မ်ိဳးမင္းကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံျပင္ပမွာေရာက္ေနေတာ့ ဒီကိစၥေတြကို ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေျပာဆုိၿပီးေတာ့ ဦးေဆာင္လႈပ္ရွားေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွာ ကေရာ Gay's Rights ေပါ့ေနာ္။ ဒီလိင္တူစံုမက္သူမ်ား အခြင့္အေရးဆုိင္ရာကို ပြင့္ပြင့္လင္း လင္းေျပာၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြရွိရင္ေကာ လက္ခံႏုိင္ၾကတဲ့အေနအထားမ်ိဳး မွာ ရွိပါသလားခင္ဗ်ား။

လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အခြင့္အေရးကို က်ေနာ္တုိ႔ လႈပ္ရွားရတာ မလြယ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အစိုးရကုိယ္တုိင္ကုိက လူ႔အခြင့္အေရးေပါင္းစံုကို နည္း မ်ိဳးစံုနဲ႔ခ်ိဳးေဖာက္ထားတဲ့အတြက္ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူအခြင့္အေရးဆုိၿပီး ရပ္တည္ဘုိ႔က ဘယ္ လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အစိုးရအျမင္မွာ ဒါက လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈတရပ္အေနနဲ႔ ျမင္ၿပီးေတာ့ အၾကမ္းဖက္ႏွိမ္ႏွင္းႏုိင္တဲ့ဟာေတြ၊ ေထာင္သြင္းအျပစ္ေပးခံရႏုိင္တဲ့ဟာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိလာ ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လႈပ္ရွားမႈတရပ္အေနနဲ႔ ဘာေပၚလာသလဲဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီဟာကုိ ေကာင္းတယ္လုိ႔ဘဲ့ ေျပာရမလား၊ ဆုိးတယ္လုိ႔ဘဲ့ ေျပာရမလား။ အခု HIV/AIDS ျပႆနာက ျမန္မာျပည္မွာ အရမ္းႀကီးလာတယ္။ ႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလုိမ်ိဳး လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြက ဒီလုိမ်ိဳးေရာဂါျဖစ္ႏုိင္တဲ့အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္လာတယ္။ ဒါကို လူေတြက သေဘာေပါက္လာ တယ္။ အဲေတာ့ သူတုိ႔ေတြၾကားထဲမွာ HIV/AIDS ပညာေပးရင္းနဲ႔ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ေဆြးေႏြးမႈေတြ၊ တုိင္ပင္မႈေတြ အရင္ကထက္ ပုိၿပီးေတာ့ ျဖစ္လာတယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ့ လူမႈအသိစိတ္ဓါတ္ရွိတဲ့သူေတြကေန HIV/AIDS ပညာေပးရင္းနဲ႔ လူသားရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ ဘာလဲဆုိတာကို သူတုိ႔ သေဘာေပါက္လာတယ္။ အဲေတာ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လႈပ္ ရွားတဲ့အဖြဲ႔အစည္းေတြ ရွိလာတယ္။ အဲဒီလုိရွိလာျခင္းက အရင္တုန္းကလုိ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ မဆက္ဆံတဲ့၊ ဆက္သြယ္မႈမလုပ္ႏုိင္တဲ့ ဒီလိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြ ၾကားထဲမွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ၊ သတင္းေပးႏုိင္တဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိလာတယ္။ ဒါ ကေတာ့ လႈပ္ရွားမႈတခုပါဘဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဆုိးဝါးတဲ့တခုကေတာ့ တခါတေလက်ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ HIV/AIDS ပညာေပးရင္းနဲ႔ ေဂးဆုိတာ HIV/AIDS ပညာေပးနဲ႔ဘဲ့ သက္ဆုိင္တယ္။ ဒီေရာ ဂါဟာ ေဂးေရာဂါျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ တခ်ိဳ႕မလုိလားအပ္တဲ့အျမင္ေတြ ေပၚေပါက္လာတာမ်ိိဳးေတြြ ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ကိစၥကေတာ့ HIV/AIDS ဆုိတာ ဒီလုိမ်ိဳး စိတ္ခ်လံုၿခံဳမႈမရွိတဲ့ လိင္ဆက္ဆံမႈေတြ၊ ေသြးကတဆင့္ ကူးစက္တယ္။ ေဂးေတြရဲ႕ေရာ ဂါတခုမဟုတ္ဘူးဆုိတာ လူေတြကို ျမင္ေစခ်င္တယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ က်န္းမာ ေရးကတဆင့္ ဒီထက္ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔တဲ့ အခြင့္အေရးဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြ ဒီ ထက္ပုိုမုိၿပီးေတာ့ ေပၚလာေအာင္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။

အဲေတာ့ ဒါကို ပုိၿပီးေတာ့ ဆရာကို ေမးရမယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ေပါ့ေနာ္။ ဒီလုိ HIV ေရာဂါပုိး ကူးစက္မႈဟာ လိင္တူခ်င္းစံုမက္တဲ့သူေတြၾကားထဲမွာ ပုိမုိၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတယ္ဆုိတာက ဒါက ကိုေအာင္မ်ိဳးမင္းေျပာတဲ့ပံုစံအတုိင္းဆုိရင္ မဟုတ္ဘူးေပါ့ခင္ဗ်ား။

ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔က ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိတဲ့အုပ္စုေတြထဲမွာ သူတုိ႔ က ပါဝင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီလုိမ်ိဳး လိင္တူခ်င္းဆက္ဆံျခင္းက က်ေနာ္တုိ႔ က်န္း မာေရးရႈေထာင့္ကေျပာမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ HIV/AIDS ပိုမိုကူးစက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူမႈေရး အရ ေျပာမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒီလုိလူမ်ိဳးေတြကို ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝုိင္းက အသိအမွတ္ မျပဳ ဘူး။ ေနာက္တခါ ဒါမ်ိဳးသိသြားလုိ႔ရွိရင္ သူတုိ႔မွာ ရွက္တဲ့အရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လိင္ဆက္ ဆံခ်င္အံုးေတာ့ ခိုးေၾကာင္ ခုိးဝွက္ဆက္ဆံတယ္။ ေနာက္တခါ သူတုိ႔နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘယ္လုိ မ်ိဳး စိတ္ခ်လံုၿခံဳရတဲ့ လိင္ဆက္ဆံမႈရရွိမလဲဆုိတဲ့ပညာေပးမႈကို သူတုိ႔ေတြၾကားထဲမွာ ထိထိ ေရာက္ေရာက္ မလုပ္ႏုိင္ဘူး။ အဲဒီအခါမွာ ပုိမုိၿပီးေတာ့ ဒီအႏၱရာယ္ကုိ ထိခုိက္ရတဲ့အရာမ်ိဳး ေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အဲေတာ့ ထုိင္းႏုိင္ငံလုိေနရာမ်ိဳးမွာသာ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီလုိမ်ိဳး ကြန္ဒံုးအလြယ္ တကူရတယ္။ Public Media ကလည္း သူတုိ႔ ဒီအေၾကာင္းကို ပညာေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ လိင္ တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြၾကားထဲမွာ ေရာဂါျပန္႔ပြားမႈဟာ ပုိရွိေနတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သတင္းေတြေပးေနအံုးေတာ့ သူတုိ႔မွာ ဒါကိုသတိျပဳၿပီးေတာ့ ကာကြယ္မႈမလုပ္ႏုိင္တဲ့၊ လံုၿခံဳ စိတ္ခ်မႈမရွိတဲ့ လိင္ဆက္ဆံမႈကို ဆက္လုပ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီဟာေတြက သူတုိ႔မွာ ပုိမ်ားေနတာ ျဖစ္တယ္။

အဲေတာ့ တကယ္လုိမ်ား ကိုေအာင္မ်ိဳးမင္းအေနနဲ႔ေပါ့ေနာ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဒီလုိလႈပ္ ရွားမႈေတြကို ဦးေဆာင္ခြင့္ရခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒီကိစၥကုိ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားမႈတရပ္အေနနဲ႔ ဦး တည္ခ်က္ထားၿပီး ေဆာင္ရြက္မလား။ ဒါမွမဟုတ္ လူမႈေရးရႈေထာင့္၊ က်န္းမာေရး ရႈေထာင့္ အေနနဲ႔ ပုိၿပီးေတာ့ ဦးစားေပး လုပ္ေဆာင္မလား။

ႏွစ္ခုစလံုး က်ေနာ္လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ တခုကေတာ့ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြက က်န္းမာေရးအရ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ၾကားထဲမွာ သူတို႔သိႏိုင္တဲ့ သူတို႔အတြက္ ထိေရာက္မယ့္ HIV/AIDS ပညာေပးမႈကို က်ေနာ္လုပ္ခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လိင္တူခ်င္းခ်စ္တဲ့သူေတြက က်န္းမာေရးသာမကဘူး တျခားလူ႔အခြင့္အေရးေတြကို ခံစားခြင့္ရွိတဲ့အတြက္ တျခားသူတို႔ေပၚမွာ ခြဲျခားဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈေတြ ပေပ်ာက္ႏိုင္ဘို႔အတြက္ က်ေနာ္ လူ႔အခြင့္အေရးလႈပ္ရွားမႈကိုလည္း က်ေနာ္လုပ္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာက လူသားအားလံုး တန္းတူညီမွ်ခံစားခြင့္ရွိတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ခြဲျခားျခင္းမရွိရဘူးလို႔ အတိအလင္းျပဌာန္းထားတဲ့အတြက္ လိင္တူခ်စ္သူေတြကလည္း လူသားဘဲျဖစ္တဲ့အတြက္ တျခားသူေတြ ခံစားခြင့္ရရွိတဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြကို သူတို႔တန္းတူရရွိဘို႔က ဒါလက္ရွိျဖစ္ရမယ့္ အမွန္တရားတရပ္ပါဘဲ့။

သက္တံ့အယ္ဒီတာအဖြဲ ့

ဒီဇင္ဘာ ၂၅၊ ၂၀၀၉

ဗြီအိုေအ (ဒီဇင္ဘာ ၆) ရက္ေန႔အစီအစဥ္မွ ယူထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
စာၾကြင္း။  ။ ကၽြန္ေတာ္ အဲလက္စ္ကလည္း သေဘာက်တဲ့အတြက္ သက္တံ့စာေစာင္ကျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။

1 comment:

Unknown said...

ပတ္၀န္းက်င္ကလက္ခံတာကို လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ပတ္၀န္က်င္က သေဘာက်ေအာင္ေနေပါ့ဗ်ာ။ ပတ္၀န္းက်င္က မၾကိဳက္တာ ကန္႔သတ္တာကို လုပ္ျပီးေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရးပါဆိုျပီး ေအာ္ေတာင္းတာကေတာ့ ေတာင္းတဲ့လူက လိုခ်င္တာ မမ်ားလြန္းဘူးလား ခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ေနတာဘဲ။ ကိုယ္ဟာကိုယ္လုပ္ေပါ့။ သူမ်ားၾကိဳက္ေအာင္ေနတာမွ မဟုတ္တာ။ ေျပာခံရတာေပါ့။ ေျပာခံရေတာ့ေရာ အေရးလား။ ကိုယ္ၾကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ေနတာဘဲ။ ဒီေလာက္ေတာ့ရွိမွာေပါ့။ သူမ်ား မၾကိဳက္တာ ကိုယ္ကလုပ္ျပီး လက္ခံပါ ေျပာတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာ။ လုပ္ခ်င္သပဆို လုပ္ၾကေလ။ ေျပာရင္လဲ ခံလုိက္။ ဘာလူ႕အခြင့္အေရးေတြမွ ေျပာေနစရာမလိုဘူးလုိ႔ထင္ပါတယ္။