Saturday, March 26, 2016

အခ်စ္တစ္ခု ျပယုဂ္တစ္ခု




“......................”

သားၾကီးဆီမွ ၾကားလုိက္ရေသာ နာမည္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လုံး ေတာင့္ခဲ သြားသည္။အဆုံးမရွိေသာတြင္းနက္ၾကီးထဲသို႔ ျပဳတ္က်သြားသလိုခံစားရသည္။ အလြန္ၾကီးမား ေလးလံေသာ ထုထည္တစ္ခုခုျဖင့္ အရွိန္ျပင္းျပင္းလႊဲရုိက္ျခင္းခံရသလုိ ထင္ရသည္။

“သား.... သား ဘာေျပာလုိက္တယ္၊ သားက... သားက...”

“ဟုတ္တယ္ေမေမ..ကၽြန္ေတာ္က...”

“ေတာ္ေတာ့၊ မၾကားခ်င္ဘူး၊ ဘာမွမၾကားခ်င္ဘူး..”

နားႏွစ္ဖက္ကို အတင္းအၾကပ္ပိတ္ထားလုိက္ျပီး ေခါင္းကို ဘယ္၊ညာခါယမ္းပစ္ လုိက္သည္။ 
နားၾကားမွားလိုမွားျငား ျပန္ေမးလုိက္ေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲမႈမရွိေသာ အေျဖကို ဒုတိယအၾကိမ္ေျမာက္ နားေထာင္ႏုိင္ရန္ လုံေလာက္ေသာ အင္အားမ်ဳိး မရွိေတာ့ပါ။

ႏုန္းခ်ိအားေလ်ာ့ေနေသာလူမမာတစ္ဦးပမာ ကၽြန္မျပဳိလဲသြားရသည္။ ကၽြန္မအမ်ဳိးသား ႏွင့္သားငယ္၏ထိန္းသိမ္းမႈကို ကၽြန္မေသခ်ာသိလုိက္ေသာ္လည္းသားၾကီး၏ စုိးရိမ္တၾကီး ေခၚသံမ်ားက အလြန္ပင္တိုးလ်လြန္းပါသည္။


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


ကၽြန္မမွာသားႏွစ္ေယာက္ရွိပါသည္။သို႔ေသာ္ထုိသားႏွစ္ေယာက္ေၾကာင့္မ်က္ႏွာငယ္ရ သည့္အျဖစ္၊ ဂုဏ္ငယ္ရသည့္အျဖစ္အပ်က္၊အေျခအေနမ်ဳိးမရွိခဲ့ပါ။ေရာက္ေလရာ ပြဲလမ္းတုိင္း၊ ေနရာတုိင္းတြင္ ဂုဏ္တင့္၊ ဂုဏ္ျမင့္စြာေနရသည္သာ။ 

“လိမၼာလုိက္ၾကတာ”၊ “ေတာ္လိုက္ၾကတာ”၊ “ယဥ္ေက်းလိုက္ၾကတာ” အစရွိသည့္ မွတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မ စိန္နားကပ္မပန္ပဲ ပါးေျပာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ စိန္လည္ဆြဲမရွိဘဲ ေခါင္းေမာ့ႏုိင္ခဲ့သည္။ 

ငယ္ရြယ္စဥ္ မူၾကိဳတက္မွ ယခုလက္ရွိ ဆရာ၀န္ဘြဲ႕ကိုယ္စီရၾကသည္အထိ အတန္းတုိင္းတြင္ ဆြတ္ခူးရရွိခဲ့ၾကေသာ ဆုတံဆိပ္၊ ေအာင္လက္မွတ္ ဂုဏ္ျပဳလႊာမ်ားက ကၽြန္မတို႔ဧည့္ခန္းတြင္ ငြား၀င့္စြာ ေနရာယူထားၾကသည္။
ထုိမွတဆင့္ ပညာစုံလင္ျပီးေနာက္ မိဘ၀တ္တရားငါးပါးအနက္ ေနာက္ဆုံးတစ္ပါးကို ေက်ပြန္ႏုိင္ရန္အတြက္ သမီးရွင္မ်ားလက္တုိ႔သတိေပးခ်ိန္တြင္လည္း ကၽြန္မ တျပဳံးျပဳံးႏွင့္ ေမာ္ေနခဲ့သည္။ 

“သား၊ ကိုကို၊ သားမွာ ခ်စ္သူရည္းစားေလးဘာေလးရွိရင္ အိမ္ေခၚလာပါဦး၊ ေမေမတို႔နဲ႔လည္းမိတ္ဆက္ေပးပါဦးကြယ္။ သားအရြယ္ကမငယ္ေတာ့ဘူး။” ဟုေျပာလုိက္တုိင္း သားမ်က္ႏွာက ရဲေထြးနီျမန္းသြားေလ့ရွိသည္။ 

“ဘ၀နဲ႔ခ်ီျပီးလုပ္ရမွာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေသးတယ္ အေမေရ” ဟု ရြတ္ေနာက္ေနာက္ေျပာေလ့ရွိေသာ သားၾကီး၏ အေျပာအဆုိ၊ အေနအထိုင္၊ အျပဳအမူမ်ားကို အကဲခတ္ျခငး္အားျဖင့္ ငယ္ရာမွ ၾကီးလာေသာ ကၽြန္မတုိ႔ႏွစ္ေယာက္စလုံးက(ကၽြန္မႏွင့္ ကၽြန္မအမ်ဳိးသား) “မၾကာခင္ ဖြင့္ေျပာေလာက္ပါတယ္”ဟု ခန္႔မွန္းကာ ၾကည္ႏူးခဲ့ရသည္။ 

“သား၊ ၀ါကၽြတ္ရင္ သားကို အမြန္ေလးနဲ႔ ေနရာခ်ေပးမလို႔။ ေမေမတို႔အားလုံး စီစဥ္လုိက္ျပီ။ အဲဒါသားသေဘာကေရာ”
ျငင္းဆန္ ေရွာင္လႊဲလို႔မရေအာင္ ခ်ည္တုပ္ထားျပီးမွ အလြန္ပုိင္ႏုိင္ေသာ ေလသံျဖင့္ ေျပာျပလိုက္ရခ်ိန္တြင္ သားၾကီး၏ မ်က္ႏွာ မႈိင္းညိဳမဲရင့္သြားသည္။ အသာတၾကည္ေခါင္းညိတ္ လက္ခံလိမ့္မည္ဟု ရာႏႈန္းျပည့္ တြက္ခ်က္ထားကာ စစ္ပြဲေပါင္းမ်ားစြာကို ေအာင္ျမင္ေသာ စစ္သူၾကီးတစ္ေယာက္ပမာ ေမာ္ၾကြားပစ္လုိက္သည္။

သို႔ေသာ္ သားၾကီးဆီမွာ ကၽြန္မကို အဆုံးစြန္အထိ ျပဳိလဲနိမ့္က်သြားေအာင္ အလဲထုိးအႏုိင္ယူႏုိင္မည့္ ၀ွက္ဖဲတစ္ခ်က္ ရွိေနေၾကာင္း ကၽြန္မလုံး၀မသိခဲ့ပါ။

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

“ဟာေမေမကလဲ၊ ဘာလို႔အဲလိုစီစဥ္လိုက္ရတာလဲ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္းဘာမွ မေျပာထားဘဲနဲ႔။”

“ဟ မင္းကလဲ အမြန္႔မွာ ဘာျငင္းစရာရွိလို႔လဲ၊ ျပီးေတာ့ မင္းမွာလဲ ခ်စ္သူရည္စားရွိတာလဲ မဟုတ္ပဲနဲ႔။”

“ဟုတ္ပါ့ကိုကိုရာ၊ ကိုကို႔ဘာသာရွာဆုိေတာ့လည္းအျဖစ္မရွိပဲနဲ႔၊ အိမ္ကစီစဥ္တာ က်ေတာ့ ျငင္းခ်င္ေသးတယ္။ ကိုကိုျမန္ျမန္မိန္းမယူမွျဖစ္မွာဗ်။ မဟုတ္ရင္ ေနာက္ကားက ေက်ာ္တက္သြားလိမ့္မယ္။”

“ကဲ အဲဒီေတာ့ ငါ့သားေျပာ၊ မင္းမွာခ်စ္သူရွိလား၊ ခ်စ္သူတယ္၊ရည္းစားရွိတယ္ဆုိရင္ မင္းေကာင္မေလးကို အိမ္ေခၚလာခဲ့ ငါတုိ႔နဲ႔မိတ္ဆက္ေပး၊ ေအး မရွိဘူးဆိုရင္လဲ ငါတုိ႔လူၾကီးေတြ တုိင္ပင္ထားတာကို ျငင္းမေနနဲ႔ေတာ့။ ကဲေျပာ ခ်စ္သူရွိလား မရွိဘူးလား။”

အလုံးအရင္းႏွင့္၀င္လာေသာ တုိက္စစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မေရွာင္လႊဲႏုိင္သည့္အဆုံး သားၾကီးဆီမွ ေျဖာင့္ခ်က္တစ္ခု ထြက္လာသည္။
“ဟုတ္ ေဖေဖ၊ သားမွာခ်စ္သူရွိတယ္။”

“ေအးေလ၊ ဟုတ္ျပီး မင္းခ်စ္သူက ဘယ္သူတဲ့လဲ၊ ဂုဏ္ေတြ၊ ေရႊေတြပိုင္ဆုိင္မႈနဲ႔ သူတစ္ပါးရဲ႕အဆင့္အတန္းကို ေဖေဖတို႔ မသတ္မွတ္ဘူးဆုိတာ မင္းသိပါတယ္။ ဘယ္သူလဲ ဘယ္ကလဲ၊ မင္းတို႔ႏွစ္ေယာက္နားလည္မႈရွိရဲ႕လား။ 
အက်င့္စာရိတၱေကာင္းရဲ႕လား အဲဒါေလးပဲ။”

တစ္စုံတစ္ခုကို ေျပာရင္ အတင္းၾကိဳးစားေနေသာ သားၾကီးကို ၾကည့္ရင္း ကၽြန္မဆႏၵေစာေနမိသည္။ (ထုိသို႔ အားယူၾကိဳးစားျခင္းသည္ ကၽြန္မႏွလုံးသားကို ထုတ္ခ်င္းေပါက္သြားေစမည့္ စကားလုံးမွ်ားအား ေလးၾကိဳးအတင္းဆုံး ဆြဲဆန္႔ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္မလုံး၀မရိပ္မိခဲ့ပါ။)

“ကၽြန္ေတာ့္ခ်စ္သူက...... ကၽြန္ေတာ္...... ကၽြန္ေတာ္နဲ႔........... သားရဲ႕..”

“အာ........ ကိုကိုကလဲဗ်ာ။ အုိးတုိးအမ္းတမ္းနဲ႔။ အဲေလာက္ၾကီးရွက္မေနစမ္းပါနဲ႔။ နာမည္ပဲေျပာလိုက္၊ နာမည္ဘယ္သူပါဆုိတာပဲ ေျပာခ်လုိက္။”

သားၾကီးက ကၽြန္မတို႔တစ္ေယာက္ခ်င္းဆီကို ေလးေလးနက္နက္ၾကည့္ျပီး တစ္စုံတစ္ေယာက္၏ နာမည္ကို ေျပာခ်လုိက္သည္။

“...................”

သားၾကီးဆီမွ ၾကားလုိက္ရေသာ နာမည္ေၾကာင့္ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လုံး ေတာင့္ခဲ သြားသည္။ 

အဆုံးမရွိေသာတြင္းနက္ၾကီးထဲသို႔ ျပဳတ္က်သြားသလိုခံစားရသည္။ အလြန္ၾကီးမား ေလးလံေသာ ထုထည္တစ္ခုခုျဖင့္ အရွိန္ျပင္းျပင္းလႊဲရုိက္ျခင္းခံရသလုိ ထင္ရသည္။

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

ကၽြန္မတို႔အိမ္ကို အၾကိမ္ေပါင္း၊ အေခါက္ေပါင္းမ်ားစြာ ၀င္ထြက္ေနထုိင္ခဲ့ေသာ သားငယ္၏ သူငယ္ခ်င္း ေကာင္းေလးက သားၾကီး၏ ခ်စ္သူျဖစ္လိမ့္မည္ဟုကၽြန္မအိပ္မက္ပင္ မမက္ဖူးခဲ့ပါ။ အတုန္းအရုန္းအက္ကြဲျပိဳက်သြားေသာ ေရခဲေတာင္ၾကီးမ်ားကဲ့သို႔ ကၽြန္မ၏ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ပ်က္စီးေက်မြကုန္ျပီ။ ထုိေ၀ဒနာမ်ား၏ ညွင္းဆဲမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ပတ္ခန္႔ အိပ္ရာထဲ လဲက်ခဲ့ရသည္။
ကၽြန္မထူထူေထာင္ေထာင္ျဖစ္လာသည့္ေနာက္ပိုင္း သားၾကီးႏွင့္အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေရွာင္ေနခဲ့သည္။ သားၾကီးအေနႏွင့္ သူ႔အေဖႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သူ႔ညီႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း ညွိႏႈိင္းျငင္းခုန္မႈမ်ား ရွိေၾကာင္း ကၽြန္မသိပါသည္။ ကၽြန္မအမ်ဳိးသားကလည္း ကၽြန္မကို ေဖ်ာင္းဖ်နားခ်ကာ ေခ်ာ့ေမာ့ေလ့ရွိသည္။ 

တစ္ခုေသာ ညေနခ်င္းတြင္ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ရုပ္သံလိုင္းမွ ထုတ္လႊင့္ေသာ ဇာတ္လမ္းတြဲတစ္ခုကို ၾကည့္ေနစဥ္ သားၾကီးေရာက္လာျပီး ကၽြန္မႏွင့္အေ၀းဆုံးခုန္တြင္ လာထုိင္ေနသည္။ 

“အေမ..”

ဇာတ္လမ္းအပုိင္းတစ္ပုိင္း ျပီးဆုံးခ်ိန္တြင္ သားၾကီးက ကၽြန္မကို လွမ္းေခၚလိုက္သည္။ ကၽြန္မျပန္မထူးမိ။ အာရုံမရွိေသာ ရုပ္ျမင္သံၾကားစက္ကို သာ စုိက္ၾကည့္ေနမိသည္။ 

“အေမ၊ အေမ ကၽြန္ေတာ့္ကို စကားေျပာပါဦးဗ်ာ။”

အားေဖ်ာ့တုန္ရီေနေသာ သားၾကီး၏ စကားသံေၾကာင့္ ကၽြန္မလွည့္ၾကည့္လုိက္သည္။ 

“ဘာေျပာရမွာလဲ။ ေျပာစရာစကားမရွိဘူး။ အႏွစ္ႏွစ္အလလ ငါေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တဲ့ အရာေတြ ဘာမွ အဓိပၸါယ္မရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘာေျပာစရာစကားမွလည္းမရွိေတာ့ဘူး။”

“အေမ၊ အေမ...။ အေမရွက္ေနတာလား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုမုန္းေနတာလား။ ကၽြန္ေတာ့္ကို မုန္းေနတယ္ေပါ့ ဟုတ္လား။”

“ေအး ဟုတ္တယ္ ငါ့နင့္ကိုမုန္းတယ္။ ရွက္တယ္။ ငါ့သားဒီလုိျဖစ္ေနတာ ပတ္၀န္းက်င္ က သိသြားရင္ ငါ့မ်က္ႏွာ ဘယ္သြားထားရမလဲ။ ဟင္...”

“ကၽြန္ေတာ္က အေမ့ရဲ႕ေသြးအေမ့ရဲ႕သားပါအေမရယ္၊ အေမ့ကိုယ္တုိင္ ငါ့သားၾကီး ကေလ ငါ့သားၾကီးကေလနဲ႔ အျမဲတမ္းေျပာခဲ့တဲ့အေမ့ရဲ႕သားပါ။”

သူ႔ရင္ဘတ္ကို တဘုန္းဘုန္းရုိက္ရင္း ငိုေၾကြးေနေသာ သားၾကီးကို မၾကည့္ရက္စြာ မ်က္ႏွာလႊဲပစ္လုိက္သည္။
“အခုခ်ိန္မွာ အဲဒါေတြမသိခ်င္ေတာ့ဘူး”

“ဘာျဖစ္လို႔လဲအေမ၊ သားယူလာတာ ဂုဏ္ျပဳဆုတစ္ခုမဟုတ္လို႔လား၊ ဂုဏ္ျပဳလႊာ တစ္ေစာင္ မဟုတ္လို႔လားအေမ။”
ဘာမွ ျပန္မေျပာႏုိင္ေအာင္ ကၽြန္မဆြံ႕အသြားသည္။

“ ကၽြန္ေတာ္က အႏွစ္၃၀ နီးပါးေလာက္ အေမပုံသြင္းသလိုေန၊ အေမ့အၾကိဳက္လိုက္ျပီး ေနခဲ့တဲ့ သားပါအေမရယ္။ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ သိလိုက္ရတဲ့ အေမေတာင္ ဒီေလာက္တုန္လႈပ္ ေနရင္ကာယကံရွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ဘယ္ေလာက္ထိတုန္လႈပ္လိုက္မလဲလို႔ အေမ ေတြးၾကည္ ေပးပါဦးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုအသက္ရွင္ခဲ့ရသလဲ။ ဘယ္လို ေနထုိင္ခဲ့ရသလဲ တစ္ခ်က္ေလာက္ေမးဦးေလ။
အေမက ငါ့သားေလးေတာ္လိုက္တာလို႔ ေျပာလိုက္တိုင္း လိပ္ျပာမလုံျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြ၊ ဒါမွ ငါ့သားလို႔ ခ်ီးမြမ္းလိုက္တတုိင္း ရွက္စိတ္နဲ႔ ေတြးေၾကာက္ခဲ့ရတာေတြ၊ ဒီစိတ္ကို ဘယ္လိုေဖ်ာက္ဖ်က္ ဖုံးကြယ္ရမလဲလို႔ေတြးရင္း အိပ္မေပ်ာ္တဲ့ညေတြ၊ အိပ္မက္ဆုိးနဲ႔ လန္႔ႏုိးရတဲ့ညေတြ၊ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္လို႔ အေမထင္သလဲ။ 

ဒီစိတ္နဲ႔ အသက္ရွင္ဖို႔ထက္ ဘယ္သူမွမသိခင္ အဆုံးသတ္တာေကာင္းတယ္လို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ေတြးခဲ့ဖူးတယ္ဆုိတာ အေမသိလား။ ညီညီေနမေကာင္းတုန္းက “ကၽြန္မသားေတြ မရွိေတာ့ရင္ ကၽြန္မလဲဒီေလာကမွာမေနခ်င္ေတာ့ဘူး”လို႔ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားကုိ ၾကားေယာင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ အသက္ဆက္ေနရတာပါ။ 

အဲဒီစကားေလးေၾကာင့္ပဲ အေမ့ကိုကၽြန္ေတာ္အတတ္ႏုိင္ဆုံး စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ထားေပးခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ တတ္ႏုိင္သေရြ႕ၾကိဳးစားခဲ့တာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္မတတ္ႏုိင္တဲ့ ဒီစိတ္ေလးတစ္ခုေၾကာင့္ အေမကၽြန္ေတာ့္ကို မျမင္ခ်င္ မေတြ႕ခ်င္ေတာ့ဘူးဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဒီအိမ္ကေန ထြက္သြားပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္ေနရလို႔ အေမစိတ္ဆင္းရဲမယ့္ အစား အေမမျမင္ႏုိင္မယ့္ေနရာကို ကၽြန္ေတာ္ေရွာင္ေနေပးပါ့မယ္အေမ။ အဲဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ကို ခ်စ္တယ္ဆုိတဲ့ ျပယုဂ္၊ သက္ေသတစ္ခုပါအေမ။ ကၽြန္ေတာ္ အေမ့ကိုခ်စ္တယ္။”

သည္းသည္းထန္ထန္ ငုိေၾကြးရင္းသူ႔အခန္းထဲ၀င္သြားေသာ သားၾကီးကို ေငးၾကည့္ရင္း ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ေငါင္စင္းစြာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ 

ဘယ္လိုကံဆုိးမႈေတြေၾကာင့္ ဒီလုိအျဖစ္မပ်က္မ်ဳိးကို ၾကဳံရတာလဲ။ တရားခံကို ကၽြန္မရွာေဖြၾကည့္မိသည္။ ကၽြန္မပါးျပင္စိုစုိကို လက္ဖမုိးမ်ားျဖင့္ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ပြတ္သုတ္ လိုက္ျပီး တယ္လီဖုန္းရွိရာသို႔ ကၽြန္မသြားလိုက္သည္။

ကၽြန္မရင္ထဲမွ နာက်င္ခါးသက္ေသာ ေဒါသမ်ား၊ ပူေလာင္ျပင္းရွေသာ မီးေတာက္မ်ား အားလုံး၏တရားခံဆီကို ဖုန္းေခၚဆုိလုိက္သည္။တစ္ဖက္မွ လက္ခံလိုက္သည္ႏွင့္တစ္ျပိဳင္နက္ ကၽြန္မ၏ စိတ္သည္ ေပါက္ကြဲအမွတ္ကို ေရာက္ရွိေသာ မီးေတာင္တစ္ခုပမာ အထိန္းအကြပ္ မဲ့စြာ ေပါက္ကြဲေလာင္ကၽြမ္းသြားသည္။

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

အခ်ိန္ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ၾကာသြားသည္မသိ။ ကၽြန္မအသိစိတ္မ်ား ျပန္လည္ စီးေမ်ာလာ ခ်ိန္တြင္ ပထမဆုံး သတိထားမိသည္မွာ ဖုန္းလက္ခံသူမွာ (ကၽြန္မထင္ထားေသာ) ေကာင္ေလးမဟုတ္ပဲ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး၏ အသံျဖစ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

“ဒီမွာအစ္မ၊ အစ္မတို႔မိသားစုမွာျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြအတြက္ ကၽြန္မစိတ္မေကာင္း ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ဒီျပႆနာအားလုံးအတြက္ ကၽြန္မသားတစ္ေယာက္တည္းကို အျပစ္တင္ ေနတာမ်ဳိးက မျဖစ္သင့္ပါဘူးရွင့္။  အစ္မရဲ႕သားလည္း တစ္စိတ္တစ္ေဒသပါေနတာပဲ မဟုတ္လား။ ေက်းဇူးျပဳျပီးစကားကိုျဖတ္ မေျပာလိုက္ပါနဲ႔၊ ကၽြန္မလည္း အခုနေလးက အစ္မစကားဆုံးတဲ့အထိ နားေထာင္ေပးခဲ့တာပါ။
ကၽြန္မသားက လူေကာင္း၊ လူလိမၼာေလးပါ။ သူ႔အတြက္ ကၽြန္မအလြန္႔ကိုဂုဏ္ယူခဲ့တာပါ။ ကၽြန္မသူ႔ကိုအရမ္းခ်စ္တယ္၊ ျပီးေတာ့သူ႔ရဲ႕ဘ၀ကိုလည္းခ်စ္တယ္။ ျပီးေတာ့............. သူ႔ရဲ႕ခ်စ္သူကိုလည္း ကၽြန္မလက္ခံေပးႏုိင္ပါတယ္။ သူကဒီေန႔အခ်ိန္အထိ သူ႔ဘ၀ကို ရဲရဲ၀င့္၀င့္နဲ႔ ျဖတ္ေက်ာ္ရဲတဲ့ သတၱိရွင္ပါ။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက အစ္မတို႔မိသားစုမွာ ၾကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ ျပႆနာေတြအတြက္ ကၽြန္မစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရေပမယ့္ တကယ္လို႔သာ ကၽြန္မရဲ႕သားကို ဆက္ျပီးမေကာင္းေျပာ အျပစ္တင္ေနမယ္ဆုိရင္ ကၽြန္မနဲ႔လည္း ျပႆနာ ျဖစ္လာမယ္ ဆုိတာေလးကိုပါ။ ကၽြန္မဘာကိုဆုိလိုတာလဲ အစ္မနားလည္မွာပါ။”

တယ္လီဖုန္းလုိင္းမ်ား ျပတ္ေတာက္သြားေသာ္လည္း ကၽြန္မ၏ အေတြးမ်ဥ္မ်ား မျပတ္ေတာက္ႏုိင္ေသးပဲ ပိုမုိရႈပ္ေထြးလာခဲ့ရသည္။
ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လုံး ရွက္စိတ္ျဖင့္ မႊန္ထူသြားရသည္။ သားမ်ားအတြက္ မိခင္ေကာင္း တစ္ေယာက္ဟု အျမဲတမ္း ဂုဏ္ေမာက္ခဲ့ေသာ ကၽြန္မ၊ သားႏွစ္ေယာက္ အရာရာကို စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံခဲ့၊ေပးဆပ္ခဲ့သည္ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အထင္ၾကီးလြန္းခဲ့ေသာကၽြန္မသည္ ဘ၀င္ျမင့္ ေအာက္ေျခလြတ္ခဲ့သူသာျဖစ္သည္။  

အမွန္တကယ္မွာေတာ့ ကၽြန္မသည္ သားၾကီးကို ကၽြန္မ ကာကြယ္ရန္ မၾကိဳးစားခဲ့၊ သားၾကီး၏ ခံစားခ်က္ကို ကိုယ္ခ်င္းမစာခဲ့၊ နားမလည္ေပးခဲ့၊ မစာနာခဲ့ေသာ မိန္းမၾကမ္းၾကီး တစ္ေယာက္မွ်သာျဖစ္သည္။ (လူကိုယ္တုိင္ကို မျမင္ဖူးေသာ္လည္း) သားတစ္ေယာက္ အတြက္ ပတ္၀န္းက်င္ကို ရဲရဲေတာက္ တန္ျပန္ကာကြယ္ေနေသာ ထုိအမ်ဳိးသမီေရွ႕တြင္ ကၽြန္မသည္ သိမ္ငယ္ညံ့ ဖ်င္းလြန္းပါသည္။ 

“သား...... သားၾကီး။ သားၾကီးဘယ္မွာလဲ။”

ကၽြန္မသားၾကီးကို ကၽြန္မကာကြယ္ရမည္။ သူ႔ကို ရင္အုပ္မကြာ ေစာင့္ေရွာက္ရဦးမည္။ ပတ္၀န္းက်င္ သူစိမ္းမ်ားအလယ္ တြင္ မ်က္စိသူငယ္နားသူငယ္ျဖစ္ေနမည့္ သားအတြက္ အားကိုးအားထားျပဳစရာ ကၽြန္မရွိဖို႔လိုအပ္ပါသည္။ 

အိပ္မက္ထဲ လမ္းေလွ်ာက္ေနသူတစ္ေယာက္ပမာ ကေယာင္ကတမ္းျဖင့္သားၾကီးကို ရွာေဖြေနမိသည္။ ျခံ၀န္းတံခါးေရွ႕တြင္ ရပ္ေနေသာ သားအဖသုံးေယာက္ဆီကို ကၽြန္မအေျပး တစ္ပိုင္းႏွင့္သြားလိုက္သည္။

“ေမေမ့ကို ဂရုစုိက္ေနာ္။ အေရးအေၾကာင္းဆုိ ဖုန္းဆက္ထားလိုက္။”

“အင္းပါ။ ကိုကိုလည္း ဂရုစိုက္ေနာ္။ အကူအညီလိုရင္ ညီညီ့ကို လွမ္းေျပာလိုက္။”

“သား......။ က်န္းမာေရးဂရုစိုက္ေနာ္။ အခက္အခဲတစ္ခုခုရွိရင္ ေဖေဖတုိ႔ကို အေၾကာင္းၾကားလိုက္ မင္းအေမလည္း တျဖည္းျဖည္းေသြးေအးသြားႏုိင္မွာပါ။”

“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေဖေဖ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို နားလည္ေပးႏုိင္လို႔။ ညီညီ့ကိုလည္း ကိုကိုအရမ္းေက်းဇူးတင္တယ္ကြာ။”

“နားလည္ေပးႏုိင္ရမွာေပါ့ကြာ။ ျဖစ္ခ်င္တာ ျဖစ္ခြင့္မရတာကိုက ေလာကသဘာ၀ ပဲေလ။ မျဖစ္ေစခ်င္တာက မျဖစ္ေစခ်င္တာပဲ။ နားလည္တာက နားလည္ေပးတာသက္သက္ ေပါ့ကြာ။”

ပန္းျခဳံနားမွာ ရပ္ေနရင္း သူတို႔စကားေတြနားေထာင္ေနရျခင္းက အဆိပ္ေတြ ေသာက္ေနရသလိုပင္။ တရားသေဘာ၊ ဘ၀သေဘာမ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထုိးခ်င့္ခ်ိန္မႈျဖင့္ နားလည္ျပည့္၀ႏုိင္လြန္းေသာ ကၽြန္မအမ်ဳိးသားႏွင့္ သားငယ္ကိုပင္ ကၽြန္မအားနာမိသည္။ 

“အာ့ဆုိ ကၽြန္ေတာ္သြားေတာ့မယ္ ေဖေဖ။ ညီညီ ကိုကိုသြားေတာ့မယ္ေနာ္။”

“ဟုတ္ကဲ့၊ ဂရုစိုက္ေနာ္ ကိုကို။”

မ်က္ရည္မ်ားႏွင့္ ခြဲခြာရန္ ၀န္ေလးေနၾကေသာ သူတို႔ဆီကုိ ကၽြန္မတိုးေရြးရင္း ရွိရွိသမွ်အားကို စုကာ ေခၚလိုက္သည္။

“သား......”

သားၾကီး၏ ေျခလွမ္းမ်ားရပ္တန္႔သြားသည္ကို အားတက္ဖြယ္ျမင္ရသည္။

“သား၊ သားၾကီး၊ ေမေမ့ကို ထားခဲ့ျပီး ဘယ္သြားမလို႔လဲသားရယ္။ သား၊ သား ေမေမ့ကို စိတ္ဆုိးေနလားဟင္။”

ဘယ္ကေန ဘယ္လို သားဆီကို ေရာက္သြားသည္မသိ။ သားကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဖက္ထားရင္း ကၽြန္မငိုေကၽြးေနမိသည္ကိုသာ ကၽြန္မသိသည္။ 

“ေမေမ... သားကုိ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္လားဟင္၊ သားကိုနားလည္ေပးႏုိင္လား။ သားကို....သားကို.”

“သားရယ္။ သားက ေမေမ့သားပါ။ ေမေမသိပ္ခ်စ္ရတဲ့သားပါ။ ေမေမ့ကို ဂုဏ္တတ္ေစတဲ့ 
သား၊ ေမေမဂုဏ္ယူရတဲ့သားပါ။ ေမေမ့ကိုခြင့္လႊတ္ပါသားရယ္၊ သားကို ေမေမ အျပည့္အ၀နားလည္ႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ့မယ္။ အဲဒါဟာ ေမေမ့ရဲ႕သား ေပၚမွာထားတဲ့အခ်စ္။ ေမေမ့အခ်စ္ရဲ႕ ျပယုဂ္ေပါ့သားရယ္”

“ေက်းဇူးတင္လုိက္တာေမေမရယ္။ တကယ့္ကို ေက်းဇူးတင္တာပါ။”

ကၽြန္မ၏ ပါးျပင္ကို သိမ္ေမြ႕စြာ ေမႊးၾကဴလိုက္ေသာ သားၾကီး၏ အနမ္းသည္ ကၽြန္မတစ္သက္ႏွင့္တစ္ကိုယ့္ကို အခ်ိန္ျမိန္ဆုံးပင္ျဖစ္လိမ့္မည္။ 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

အခ်စ္တစ္ခုအမွန္တကယ္ရွိလွ်င္ ယင္းအခ်စ္အတြက္ တိက်ခိုင္မာေသာ ျပယုဂ္တစ္ခု လည္း ရွိကို ရွိေၾကာင္း ကၽြန္မ တိတိက်က် ယုံၾကည္လာပါျပီ။

#          #          #          #          #          #          #          #          #          #          #

For The People Like Us
(22-1-2016)

၀န္ခံခ်က္။         ။ The Falls-Testament of Love ဇာတ္ကားမွ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခ်ဳိ႕ကို မွီျငမ္းေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

No comments: